PSIKOLOJIK DANISMANLIK VE REHBERLIK
Türk egitim sisteminin genel amaçlari çerçevesinde egitimde Rehberlik ve psikolojik danisma hizmetleri temelde; ögrencilerin kendilerini gerçeklestirmelerine egitim sürecinde yetenek ve özelliklerine göre en üst düzeyde yararlanmalarina ve gizil güçlerini en uygun sekilde kullanmalarina ve gelistirmelerine yöneliktir.
Rehberlik, seçimler ve uyum yapmada, problem çözmede bir kisinin ötekine verdigi yardimdir.
-Rehberlik, problem çözebilmesi, bagimsiz hale gelebilmesi ve içinde yasadigi toplumun sorumlu bir üyesi olabilmesi için bireye verilen yardim sürecidir.
-Rehberlik, demokratik ortam içinde bireyin kapasite ve yeteneklerini en uygun biçimde gelistirmeyi amaçlayan ve uzman kisilerce verilen ve tüm egitim programinin bir parçasi olarak sunulan hizmetlerdir.
-Rehberlik, kendini anlamasi ev okul ve topluma en iyi uyum yaparken kendi kendini yönetebilmesi için, bireylere yardim etme sürecidir.
Egitsel rehberlik faaliyetleri: Ögrencilerimizin ögrenmelerini kolaylastirmak ve akademik basariyi arttirmak amaciyla plânlanir.
Kisisel-sosyal rehberlik faaliyetleri: Ögrencilerimizin kendileri ve baskalarini anlamasi ve kabul etmesi, günlük yasam becerileri kazanmasi, aile ve toplum olgusunu kavrayarak bu ortamlarda saglikli iliskiler gelistirebilmesine yardimci olmak amaciyla plânlanir
Meslekî rehberlik faaliyetleri: Ögrencilerimizin çesitli meslekleri tanimalari ve kendi özelliklerine uygun olan meslekleri seçmeleri, seçtikleri mesleklere hazirlanmalari ve her dönemdeki meslekî gelisim görevlerini saglikli bir sekilde basarmalari için gerekli destegi saglamak amaciyla planlanir.
Rehberligin dayandigi ilkeler Rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinde göz önünde bulundurulmasi gereken bazi ilkeler vardir. Bunlar;
1-Her birey seçme özgürlügüne sahiptir,
2-Insan, saygiya deger bir varliktir,
3-Rehberlik hizmetlerinden yararlanmak istege baglidir.
4-Rehberlik hayat boyu yararlanilabilecek bir hizmettir,
5-Rehberlik ve psikolojik danisma hizmetlerinde gizlilik esastir,
6-Rehberlik tüm ögrencilere açik bir hizmettir,
7-Rehberlik ve psikolojik danisma hizmetleri egitimin ayrilmaz bir parçasidir.
8-Rehberlik ve psikolojik danisma hizmetlerinde bireysel farklara saygi esastir.
9-Rehberlik ve psikolojik danisma hem bireye hem de topluma karsi sorumludur.
1O-Rehberlik ve psikolojik danisma hizmetleri ilgililerin isbirligi ile yürütülmelidir.
Rehberlik hizmetlerinin amacina ulasabilmesi için gerekli çalisma alanlarina agirlik vermek gerekir. Bunlar:
1- Ögrencinin zihinsel, bedensel, gelisimi ve egitim amaçlarina uygun yetismesini saglamak,
2- Ögrencinin yetenegi ile basarisi arasindaki iliskiyi görmesini saglamak,
3- Çevre ile iyi iliskiler kurabilmesi için önce içinde yasadigi toplumu iyi tanimasina, sonra da iliskilerinde dogacak sorunlara uygun çözümler bulmasina yardim etmek,
4- Hayata karsi olumlu tutum gelistirmesini saglamak,
5- Ögrenciye sürekli olarak kendini gelistirme gücünü kazandirmak,
6- Ögrencilerin ilgi, yetenek ve gereksinmelerine uygun dersleri ve ders disi etkinlikleri tanimalarini, seçmelerini ve yürütebilmelerini saglamak,
7- Ögrencilerin okul disindaki zamanlarini iyi kullanma, verimli sekilde degerlendirme aliskanligi kazanmalarini saglamaktir.